Monitorizari si consumuri

6th January, 2009 - Posted by admin - 4 Comments

Inca de acum cativa ani am reusit sa identific doua lucruri din plan profesional pe care nu le fac cu placere: monitorizare si consumuri. Vine brieful, se pune la punct campania, se desfasoara si dintr-o data incepe partea nasoala:
La print – au venit publicatiile, ai verificat daca fiecare macheta a aparut la pagina la care trebuia, in ziua in care trebuia, daca sunt culorile cum trebuie, daca e lizibil scrisul (desi respecti regulile cu min 300 DPI si CMYK-uri si RGB-uri sau ce mai sunt alea – e foarte probabil ca la tipar sa apara probleme), daca exista in oglinda o alta macheta a unui competitor, daca partea redactionala din pagina respectiva sau din pagina alaturata poate afecta in vreun fel imaginea clientului, daca e cazul rasfoiesti putin ziarul sa nu te trezesti ca un redactor a scris cine stie ce chiar despre clientul tau cu o pagina in urma (nu ca ar fi o problema dar nici sa afli de la client nu e placut) si abia apoi poti sa spui ca ai terminat campania pe print.
La radio ati spune ca e mai usoara partea cu monitorizarile, nu? Ei bine, nu e :) Daca ai noroc de o campanie la nivel national, mai e cum mai e. Dar daca se intampla sa ai campanie pe 20-30 radiouri locale, poate si un mediaplan cu 3-4 spoturi cu durata diferita, partea cu monitorizarea iti poate consuma si o zi intreaga. Nu este vorba decat despre niste confirmari scrise de la statiile de difuzare, cum ca totul a decurs conform mediaplanului. Desi ar trebui sa devina o regula nescrisa si la final de campanie sa primesti aceste confirmari semnate si stampilate, nu se intampla asa. Ba vin fara stampila, ba vin fara semnatura, ba vin cu datele calendaristice gresite si tot asa.
La TV e mai simplu: iti faci un draft de monitorizare si apoi nu trebuie decat sa-l actualizezi. Ca si in cazul online-ului, la TV odata cu monitorizarea trebuie sa faci si diferite modificari pentru optimizarea indicatorilor. Dar macar in cazul TV-ului, ai un soft in care bifezi ce iti trebuie pentru toate statiile implicate in campanie, dai un export si ai terminat.
La online insa…Ai de facut monitorizare si optimizare foarte des. Si nu exista un soft in care sa-ti bifezi site-urile implicate in campanie, indicatorii pe care ii vrei pentru fiecare site si sa exporti acest raport intr-un excel. La online trebuie sa te logezi pe 6-7 adservere diferite, sa exporti datele in formatul fiecarui adserver in parte, sa unesti informatiile intr-un singur loc, in formatul dorit. Cel mult te poti ajuta de un excel mai smecher, cu mai multe sheeturi si cu un overview care sa-si traga informatiile singur din restul foilor.
Dupa monitorizare, urmeaza evaluarea post campanie dar asta e o parte mult mai interesanta :)
Eram sa uit de minunatele consumuri de la sfarsitul lunii. Consumul pentru client, verificarea consumurilor pentru fiecare furnizor – astea sunt lucruri ce necesita timp si din pacate sunt atat de plictisitoare :(
Dar presupun ca nu exista job in care sa faci numai ce-ti place (sau cel putin sper:D)
Sunt curioasa daca partea asta cu monitorizarea si consumul place cuiva din domeniu. Sau daca se poate face ceva sa nu mai fie atat de neplacuta?!

Similar Posts:

4 Comments

nu imi plac pisicile

January 7th, 2009 at 1:47 pm    


Eu zic ca monitorizarile si consumul ar fi cele mai lejere activitati daca s-ar gasi cineva sa le faca in locul tau, sau daca s-ar face singure :)).
La print, multe dintre probleme apar la publicatiile locale zic eu. De pilda, cand vine vorba de calitatea tiparului, la destule publicatii machetele ies cum trebuie doar daca are super bafta clientul :d. Si ce daca e cea mai buna publicatie la nivel local? Asta nu inseamna ca are si cea mai buna tipografie din tara. Ah, sau imi aduc aminte de ziarul care a pus macheta clientului in pagina cu articol si poze porno facute intr-un club. Se astepta sa ii fie clientul recunoscator pentru ca l-a pozitionat intr-o rubrica atat de citita si de impact :)) (desi era campanie la credite, nu la prezervative).
Si atunci cand rapoartele de monitorizare sau ziarele/revistele etc. intarzie sa vina sau se uita a fi trimise, lucrurile devin si mai „amuzante”.
La TV si la Online poti urmari si controla mai usor evolutia campaniilor, in sensul ca ai acces direct si zilnic la date. Si cum asta se face si mai des, centralizatorul final e ceva mai simplu de intocmit/actualizat. Dar frecusul de pe parcurs e mai mare (cu toate astea, mult mai putin plictisitor ca in cazul printului si radioului din punctul meu de vedere).
Consumul e o alta poveste, la care nici nu vreau sa ma gandesc :(.

admin

January 7th, 2009 at 10:54 pm    


Sa vezi clopotei bagati de cei de la o publicatie locala in macheta unui client pentru simplul motiv ca …”doar e Craciunul”, cum ti se pare? Cool, nu :)

horia

January 12th, 2009 at 8:57 pm    


la ce agentie lucrezi?
blog f tare, thanks for sharing!

Sergiu

April 9th, 2010 at 8:47 am    


Salut. Informatie foarte utila. Pot sa te rog sa-mi trimiti o sursa pentru un mediaplanner incepator – ce si cum. Do’s and dont’s ale unui mediaplanner. :) ceva de genul asta. Sau poate chiar literaura din domeniu. Iti multumesc anticipat. Sergiu.

Leave a reply

Name *

Mail *

Website