Planningul online in 2008

30th December, 2008 - Posted by admin - 5 Comments

In acest an, campaniile online desfasurate in Romania au urmat cativa pasi standard. Sper sa nu gresesc facand o generalizare dar la aceasta concluzie am ajuns atat din discutii cu furnizorii cat si cu alti colegi de la alte agentii. Intr-o prima faza, se stabileste targetul socio-demografic (teoretic – se da in brief). Utilizand modulul SATI din Sesame, se face selectia site-urilor ce urmeaza a fi folosite in campanie. In functie de obiectivele de comunicare, site-urile sunt alese pe baza unor indicatori (ex: Daca am o campanie de imagine, caut sa am un reach cat mai mare si duplicarea cat mai mica). Si ca idee eu nu iau niciodata in calcul site-urile cu afinitate < 100% fata de targetul clientului. In continuare ar putea fi folosit softul pentru optimizarea mediaplanului insa asta doar la nivel teoretic. Din pacate, softul nu poate sa optimizeze nimic atunci cand vine vorba de limitarea de frecventa. De aceea, alocarea numarului de afisari pe fiecare site in parte, se face avand in vedere view rate-ul si OTS-ul. In mod evident, optimizarea bugetului alocat campaniei, are in vedere si conditiile de buying acordate de fiecare furnizor in parte. Tot in functie de obiectivele de comunicare, se fac targetarile necesare pentru a nu cheltui banii aiurea (targetarile influenteaza si view rate-ul si ots-ul). Dupa ce avem mediaplanul final aprobat de client, incepe partea de trafic. Se centralizeaza comenzile pentru fiecare furnizor in parte, se trimit, se obtin confirmarile, se implementeaza campania de catre fiecare regie in parte. In tot acest demers, nu putem face un lucru extrem de important pentru intreaga campanie: limitarea de frecventa. Cand vine vorba despre aceasta, problema se pune in felul urmator: 1. categoric nu se poate face la nivel de campanie (este exclus inclusiv cazul in care s-ar folosi un alt adserver independent) 2. limitarea de frecventa la nivel de adserver se poate face INSA acest lucru implica imposibilitatea de a aloca un nr exact de afisari pe fiecare site in parte. Practic functioneaza la modul run on network sau run on channel. Cumperi un nr x de afisari si adserverul ti le distribuie cum vrea el pe site-urile respective astfel incat userul sa nu vada reclama decat de max y ori. 3. limitarea de frecventa la nivel de site. Din pacate aceasta este varianta pe care au mers campaniile. Nu e cea mai eficienta insa e singura pe care o avem la indemana. Nu-mi e clar de ce nu se poate face aceasta limitare de frecventa la nivel de adserver :(
Pe parcursul campaniei, se face monitorizarea zilnica sau o data la 2 zile sau cum considera plannerul necesar. In functie de felul in care a performat campania, plannerul intervine cu modificari (mutarea afisarilor, targetari pe sectiuni, etc).
De obicei, modificarile se fac foarte usor insa sunt cazuri in care o modificare iti da totul peste cap. De exemplu: in Softure daca incarci toata campania pe un singur segment, atunci cand vrei sa faci o modificare pe un singur site, se anuleaza segmentul si se face altul. Daca intre timp intra alte programari, te trezesti cu afisari negarantate. Limitarea de frecventa pare si ea o notiune nu tocmai agreata de Softure. Pe cont de client, cel mai usor si cel mai prietenos mi se pare Double Click-ul desi am inteles ca acesta e cel mai dificil dintre adserverele folosite de publisherii nostri. BB - ul functioneaza corect ca sa zic asa dar nu m-a surprins cu nimic. Cel mai nasol este ca intr-o campanie in care ai implicate 5-6 adservere, monitorizarea iti mananca ceva timp chiar daca ai un draft predefinit si nu faci decat sa exporti datele din fiecare adserver si sa le centralizezi. E problematic mai ales dupa ce intervin modificari in campanie pt ca in afara de un singur adserver in rest niciunul nu iti arata clar si simplu cate afisari ai facut si cate mai ai de facut.
Aceasta postare are la baza strict experientele personale. Daca are cineva solutia pentru optimizarea planningului din modulul SATI din Sesame, cu tot cu evaluari de planuri si cu tot ce se poate face pe partea de print din Sesame, va rog, luminati-ma si pe mine :)

Similar Posts:

5 Comments

stone pebble flooring

October 13th, 2014 at 10:17 am    


The downside of natural materials is that tiles can be hard to match and they require some maintenance.

Make sure youve bought your entire objects upfront in order that once you
begin the project you have everything required to
end it. In bathroom remodeling, Los Angeles provides a wide
array of options depending on your style and needs.

Eugene

October 23rd, 2015 at 6:38 am    


Obviously, you’re a hack for Groob. YI’d laughed at your claim about Westwood being right-wing. What the hell do you think Groob is?She went aruond during the 2008 campaign carrying the New Testament; she had a flyer done with a Christian cross in the background which screamed religious intolerance; she proclaimed her allegiance to being pro-life; and I’m sure that Jack Westwood never had private citizens investigated as she has done; she claimed to be on women’s side but ditched Hillary Clinton early.No, not me and Jake Payne it’s you that has a problem. And, how about posted your full name and home address Mr. Full Disclosure?

Aliexpress pareri

February 27th, 2016 at 10:38 pm    


Ciao. Am intrat pe pagina ta si am remarcat ca e foarte valoroasa si contine lucruri interesante.
Permite-mi sa propun si eu despre un magazin pe internet cu produse foarte ieftine: Aliexpress pareri.
Cred ca aiaflat deja de el. Bafta.

country themed wedding shower invitations

July 9th, 2016 at 4:12 pm    


He had the right to be Even had the right to call the cops to get it But he didn’t have the right to effectively steal the bike, and nobody has the right to be that big of an asshole to other

www.baby-shower-invites.com

September 15th, 2016 at 7:59 pm    


He didn’t know how to count, until he was already a

Leave a reply

Name *

Mail *

Website