Despre bloguri in mediaplanul online

6th October, 2008 - Posted by admin - 4 Comments

Spuneam ca la Webstock, Pahomi a incercat sa abordeze un subiect pe care mi-ar fi placut sa-l dezbatem dar din pacate nu prea am apucat. Incepuse cu faptul ca in SATI exista un singur blog, cel al lui Tolontan. N-am apucat sa verific acest lucru dar din cate stiu eu, mai este si cel al lui Andrei Vochin. N-a apucat sa-si duca la sfarsit ideea pentru ca cei din sala s-au cam revoltat, unii spunand ca ei sunt in trafic.ro, altii ca au publice datele din google analytics etc si ca ce nevoie e sa fie in SATI ca sa vanda publicitate. Erau o multime de pareri dar niciuna venita din postura plannerului ci toate din postura blogerului. Eu as vrea sa abordez problema din postura mediaplannerului. Cand vine vorba sa faci un mediaplan in general, folosesti anumite resurse – aceleasi pe care le foloseste intreaga piata. In cazul TV-ului avem softul de planning, monitorizare si evaluare Infosys, in cazul printului Sesame (altul separat pt monitorizare) si in cazul internetului avem la dispozitie modulul SATI din Sesame. Pentru partea de trafic, avem Heatmap-ul. Asadar, instrumentul oficial cu care (TEORETIC) facem planningul online este unul si acelasi pentru toata piata, SINGURUL care poate oferi date de audienta (sa nu incurcam datele de trafic cu datele despre utilizatorii site-urilor): modulul SATI din Sesame. Advertiserii mari cer informatii despre utilizatorii site-urilor. Asta este o fraza pe care am auzit-o de multe ori in aceasta forma. Dar de foarte putine ori, am auzit-o insotita de un exemplu. Eu consider necesara exemplificarea si sper ca la un moment dat sa inteleaga toata lumea despre ce fel de date este vorba si de ce este necesar sa avem un instrument in piata cu care sa ne facem bine treaba. Sa luam un exemplu: advertiser dealer de telefonie mobila. Sa zicem ca targetul socio-demografic pe care il vizeaza este urmatorul: femei, 20-35 ani, urban, AB ESOMAR. In momentul in care acest client primeste mediaplanul de la agentie, acesta trebuie sa fie insotit de urmatorul gen de date: ce procent din targetul clientului (cel descris mai sus) intra pe site-urile propuse?, care este afinitatea targetului descris mai sus vis a vis de suportul indicat, prin intreg planul propus ce audienta atinge clientului (in mod evident duplicarea trebuie luata in calcul)?, cate dintre persoanele din targetul clientului care au deja intentia de achizitionare a unui tel mobil intra pe site-urile propuse? Si astfel, sunt date si analize pe care nu avem cum sa le obtinem de la fiecare site in parte, solicitandu-le posesorilor. De aceea consider ca pentru a face campanii pe bloguri, e necesar ca acestea sa existe in SATI. Nu promovez decat ideea in sine de a avea un instrument de planning (ca daca vine vorba despre acel minunat modul SATI, in momentul de fata, am o gramada de nemultumiri care sper ca vor fi rezolvate in viitorul apropiat). Revin la problema initiala: cat timp blogurile nu sunt inscrise in SATI, cum le putem folosi in campanii? Cum putem face evaluarea unui mediaplan online in care sa includem bloguri si cum putem gasi planul cel mai eficient? In mod evident ma refer la campaniile clasice, de bannere si CPM ca metoda de vanzare-cumparare spatiu.

Similar Posts:

4 Comments

alexnicolae

February 16th, 2009 at 12:38 pm    


raspunsul este evident si apare si in intrebare. NU se utilizeaza acelasi mediaplann pentru bloguri. E ceva de genu utilizarii imaginii unei persoane publice-Hagi sau Nadia vs 10000 de tricouri free cu sigla companiei. Acum din cate am inteles este preluat modelul tv si adaptat online-ului, chestia care indreapta pe toata lumea spre tinte false-gen trafic, locul 1, in loc sa fie spre informatie relevanta si CPx(Action).De exemplu nu dau clink niciodata pe nici o reclama GSP dar acord atentie la ceea ce zice zoso sau vivi.Din punctul meu de vedere reclama pe un blog corect ar trebui sa fie x20 fata de clasic. Si arata urat in acelasi mediaplann.

admin

February 17th, 2009 at 2:17 am    


Inteleg ce spui tu insa am mentionat ca mi-am pus problema in cazul campaniilor clasice, de bannere.

alexnicolae

February 18th, 2009 at 5:23 pm    


da-i un email la ionut. tre sa aiba pregatita o solutie. din cate stiu acum termina un studiu de gen.

in alta ordine de idei. am vzt ca se utilizeaza pt bloguri un model preluat din outdoor. chiria /banner/t.

admin

February 19th, 2009 at 11:33 am    


Eu nu ma refer la un draft de planning special pentru bloguri :) Ar fi fost bine sa fie doar asta problema.

Leave a reply

Name *

Mail *

Website